Για ένα νέο Ε.Α.Μ. για μια νέα Ε.Δ.Α. του Γιώργου Πιέρρου

  από το http://redbandiera.blogspot.com/

Όσο τεχνοκρατικό μακιγιάζ και αν χρησιμοποιήσει  αυτή η κυβέρνηση, αποτέλεσμα δημοκρατικής εκτροπής γιατί πολύ απλά δεν την ψήφισε κανείς και χρησιμοποιήθηκε κάθε μέσο προκειμένου να δαιμονοποιηθεί η μόνη δημοκρατική λύση που αποτελούν οι εκλογές. Όση <<υπευθυνότητα>> και αν επικαλεστεί, δεν μπορεί να ξεχαστεί το γεγονός ότι το κοινωνικό συμβόλαιο όχι απλά τσαλαπατήθηκε αλλά διεγράφη πλήρως και αντικαταστάθηκε από ένα συμβόλαιο θανάτου της κοινωνίας με όρους ομερτά, ομερτά, ομερτά, ομερτά (όχι δεν είναι τυπογραφικό λάθος αλλά ότι ενοχλεί την κυβέρνηση πρέπει να το επαναλαμβάνουμε συνεχώς).

   Ο κύριος Μπαρόζο κατά την διάρκεια της συνάντησης του με τον Έλληνα πρωθυπουργό κύριο Παπαδήμο στις Βρυξέλλες, είχε το θράσος να εκστομίσει την ακόλουθη φράση: << χρειάζεται λιγότερο πολιτική και περισσότερη εφαρμογή>> που σημαίνει σε απλά ελληνικά λιγότερη δημοκρατία, πιο επιθετικά μέτρα εις βάρος της κοινωνίας.  Και ενώ ο δεξιός πόλος (ΠΑΣΟΚ, Ν.Δ., ΛΑ.ΟΣ παντού χωράει η ακροδεξιά, και η Δη.Συμ μέλλουσα εξωκοινοβουλευτική δεξιά για να συνηθίζουμε τον όρο που μέχρι πρότινος κατείχε η αριστερά) συναινεί και ξεπερνά τις δήθεν διαχωριστικές γραμμές που τον διαχωρίζουν ο αριστερός πόλος που προφανώς έχει περισσότερη δυναμική αν συσπειρωθεί παραμένει κομματιασμένος και ακίνδυνος εξαιτίας ακριβώς αυτής της πολυδιάσπασης του που αποτελεί την διαχρονική αχίλλειο φτέρνα του.

   Ένα νέο Ε.Α.Μ. στην κοινωνία θα συνέτριβε τα χαράτσια στις ζωές και στις τσέπες μας, θα αναζωογονούσε το συνδικαλιστικό κίνημα, μπολιάζοντας με ζωή και συμμετοχή τα σωματεία και τις αντιστάσεις από τα κάτω, χτίζοντας δίκτυα αλληλεγγύης και αντίστασης από γειτονιά σε γειτονία, πείθοντας την κοινωνία ότι η βαρβαρότητα δεν είναι μονόδρομος υπάρχει εναλλακτική διαδρομή και ακούει στο όνομα της κοινωνικής αλληλεγγύης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Ε.Α.Μ. όταν ο λαός γονάτιζε επανέφερε το ψωμί στο τραπέζι και όχι δεν είναι ντροπή να μιλάς για το ψωμί όπως εύστοχα έλεγε ο Μπρέχτ κι ας το θεωρούν  ταπεινό οι χορτάτοι.  Ενώ παράλληλα, εξίσου σημαντικά συνέβαλλε πολιτισμικά και πολιτικά επαναφέροντας και το βιβλίο που επίσης πολύ άμεσα ο Μπρέχτ έγραψε ότι αρπάζουν από το χέρι οι ίδιοι που σε αποκαλούν αμόρφωτο. Το νέο Ε.Α.Μ. δεν μπορεί παρά να είναι αποτέλεσμα μιας πλατιάς  κοινωνικής και πολιτικής συμμαχίας  των πολιτών που τσακίζονται από την κρίση, δηλαδή όλων εμάς. Αυτή η συμμαχία δεν αρκεί να εκφράζεται μόνο κινηματικά αλλά και πολιτικά από μια νέα Ε.Δ.Α. αποτελούμενη από δημοκρατικές δυνάμεις που αποχωρούν από το ΠΑ.ΣΟ.Κ., την αριστερά δηλαδή τον Συν, την Δημ.Αρ. και βέβαια τον κόσμο του Κ.Κ.Ε. αν η ηγεσία του παραμείνει τυφλή μπροστά στο ιστορικό καθήκον της ενότητας, τον οικολογικό χώρο που εκφράζεται κυρίως από τους Οικολόγους Πράσινους.  Με ένα πολιτικό πρόγραμμα κοινωνικής αλληλεγγύης, εφαρμόσιμο, ζυμωμένο πολιτικά και κινηματικά θα μπορούσε να αντιπαρατεθεί με όρους εξουσίας στον ήδη ανίσχυρο δεξιό πόλο του συντηρητισμού αντιπαραθέτοντας στην κοινωνική συντριβή την κοινωνική βιωσιμότητα. Αυτός το νέο Ε.Α.Μ και αυτή η νέα Ε.Δ.Α. δεν είναι φαντασιακά δημιουργήματα και οι πολίτες που συνθλίβονται υπάρχουν και μπορούν να αντισταθούν αλλά και οι πολιτικές δυνάμεις εξίσου υπαρκτές είναι μένει να γίνουν και υπεύθυνες, σε αυτήν την κατεύθυνση όμως οφείλουν να πιέσουν οι βάσεις τους, υπενθυμίζοντας τους ότι τα κόμματα των μελών γίνονται όταν η φωνή των μελών δεν είναι διακοσμητική. Ο Δημήτρης Παπαδημούλης εκφράζει την δυναμική μιας τέτοιας συμμαχίας με την ακόλουθη τοποθέτηση που είναι ενδεικτική για την ρεαλιστικότητα αλλά και την αναγκαιότητα αυτής της συμμαχίας και αποτελεί τον κατάλληλο επίλογο:<<

Πριν χρόνια, οι διαφορές του ΚΚΕ με την Ελληνική Αριστερά (ΕΑΡ) ήτανε μεγάλες. Ο Φλωράκης και ο Κύρκος βρήκαν τη δύναμη να κάνουν κάτι τέτοιο, να συναντηθούν να ορίσουν μία επιτροπή και να διερευνήσουν τη δυνατότητα να υπάρξει ένα κοινό ελάχιστο πρόγραμμα. Γιατί αυτό δεν μπορεί να γίνει τώρα;

Όποιος αρνηθεί αυτή την ιστορική πρόκληση στο όνομα ηγετικών και κομματικών σκοπιμοτήτων, νομίζω ότι αναλαμβάνει μια βαριά ευθύνη απέναντι στην ιστορία”>>.

Σχολιάστε